DOEL VAN DE SKIVERENIGING

Skivereniging Zuid-Oost Brabant

De skivereniging helpt u bij de voorbereiding op de wintersportvakantie.

Ons doel is het bevorderen van de beoefening van de skisport en aanverwante takken van sneeuwsport op lokaal en regionaal niveau. Om dat doel te bereiken organiseert de vereniging de navolgende activiteiten: Ski-trainingen, Ski-angstreductie, Sneeuwfit-conditietraining en gezamenlijke bezoeken aan andere skibanen, zoals Landgraaf.

Een goede voorbereiding is hard nodig, omdat in de praktijk blijkt dat veel wintersporters vermoeid en ongetraind naar de wintersport gaan. Het plezier in skiën is veel groter als u in een goede conditie en goed voorbereid bent en bovendien veel veiliger. Met een goede voorbereiding brengt u uzelf en anderen minder in gevaar.

Een week skiën of snowboarden is, ook al lijkt dat niet zo, toch min of meer topsport bedrijven. Vaak start men na een lange (auto)reis, om vervolgens een week lang iedere dag van 10.00 tot 16.00 uur op de ski's of snowboard te staan en daarna apres-ski! Het Nederlands Instituut voor Sport en Beweging (NISB) heeft een onderzoek gedaan naar argumenten die gebruikt worden om niet te sporten. Een derde van de Nederlanders gebruikt allerlei redenen om het niet te doen.

Maar deze redenen zijn vrij simpel te weerleggen, zoals:

Daarom: Wees verstandig en doe mee aan één of meer activiteiten van Skivereniging Zuid-Oost Brabant, die wij organiseren ter voorbereiding op een optimale wintersport.

Onder Ski-tips hebben wij wat aanwijzingen voor een gezonde skivakantie.